مقدمه: در سالهای اخیر، روشهای آموزش فعال و دانشجومحور مانند کلاس معکوس در آموزش پرستاری، بهویژه در درس «پرستاری بزرگسالان و سالمندان»، اهمیت یافتهاند؛ این روش دانشجویان را به یادگیرنده فعال تبدیل کرده و امکان بهکارگیری مؤثر آموختههای نظری در موقعیتهای بالینی را فراهم میکند. این مقاله تجربه دو ساله اجرای کلاس معکوس همراه با نقشه مفهومی و تحلیل سؤالات را در دانشجویان ترم چهار بررسی کرده و تأثیر آن بر مشارکت، درک عمیق مفاهیم و رضایت یادگیرندگان را گزارش میدهد.
نوع مطالعه:
نامه به سردبیر |
موضوع مقاله:
آموزش پزشکی دریافت: 1404/8/20 | پذیرش: 1404/9/15 | انتشار: 1404/9/15