دوره 29، شماره 5 - ( مرداد 1400 )                   جلد 29 شماره 5 صفحات 3697-3693 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


چکیده:   (13032 مشاهده)
مقدمه: تعطیلی اضطراری مدارس اغلب به عنوان مداخلات بهداشت عمومی در هنگام شیوع بیماری­های عفونی برای به حداقل رساندن شیوع عفونت استفاده می­شود. با این‌حال، آموزش بیش از 80 درصد کودکان در سطح جهان تحت تأثیر کرونا ویروس قرار گرفته است. برای کودکان با نیازهای ویژه که خدمات آموزش ویژه دریافت می­کنند، دسترسی به آموزش حضوری و سایر منابع در مدرسه از اهمیت ویژه­ای برخوردار است. این خدمات نه تنها بر پیشرفت تحصیلی بلکه بر سلامت و رفاه اجتماعی، عاطفی، روانی و جسمی متمرکز هستند. آکادمی پزشکی اطفال آمریکا از آموزش حضوری دانش­آموزان در مدرسه حمایت می­کند. دانش­آموزان با نیازهای ویژه، به هفت گروه آموزشی آسیب شنوایی، آسیب بینایی، کم­توانی جسمی-حرکتی، کم­توانی­های ذهنی، اختلال­های هیجانی-رفتاری، اختلال طیف اوتیسم، اختلال یادگیری خاص و ناتوانی­های شدید و چندگانه تقسیم می‌شوند. هر یک از این گروه‌ها باید از شیوه‌ تدریس و یادگیری متفاوتی نسبت به گروه‌های دیگر و هم نسبت به دانش‌آموزان عادی برخوردار شوند. برای برنامه­ریزی مناسب و اسکان کودکان با نیازهای ویژه، باید ایمنی را در اولویت قرار دهیم. برای این‌که این دانش‌آموزان بتوانند از خدمات توان‌بخشی استفاده کنند باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط آموزش حضوری برای آن‌ها فراهم شود.
متن کامل [PDF 464 kb]   (2124 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (1200 مشاهده)  
نوع مطالعه: نامه به سردبیر | موضوع مقاله: روانشناسی
دریافت: 1400/4/5 | پذیرش: 1400/5/10 | انتشار: 1400/5/10

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.