مقدمه: تعطیلی اضطراری مدارس اغلب به عنوان مداخلات بهداشت عمومی در هنگام شیوع بیماریهای عفونی برای به حداقل رساندن شیوع عفونت استفاده میشود. با اینحال، آموزش بیش از 80 درصد کودکان در سطح جهان تحت تأثیر کرونا ویروس قرار گرفته است. برای کودکان با نیازهای ویژه که خدمات آموزش ویژه دریافت میکنند، دسترسی به آموزش حضوری و سایر منابع در مدرسه از اهمیت ویژهای برخوردار است. این خدمات نه تنها بر پیشرفت تحصیلی بلکه بر سلامت و رفاه اجتماعی، عاطفی، روانی و جسمی متمرکز هستند. آکادمی پزشکی اطفال آمریکا از آموزش حضوری دانشآموزان در مدرسه حمایت میکند. دانشآموزان با نیازهای ویژه، به هفت گروه آموزشی آسیب شنوایی، آسیب بینایی، کمتوانی جسمی-حرکتی، کمتوانیهای ذهنی، اختلالهای هیجانی-رفتاری، اختلال طیف اوتیسم، اختلال یادگیری خاص و ناتوانیهای شدید و چندگانه تقسیم میشوند. هر یک از این گروهها باید از شیوه تدریس و یادگیری متفاوتی نسبت به گروههای دیگر و هم نسبت به دانشآموزان عادی برخوردار شوند. برای برنامهریزی مناسب و اسکان کودکان با نیازهای ویژه، باید ایمنی را در اولویت قرار دهیم. برای اینکه این دانشآموزان بتوانند از خدمات توانبخشی استفاده کنند باید با رعایت پروتکلهای بهداشتی شرایط آموزش حضوری برای آنها فراهم شود.
نوع مطالعه:
نامه به سردبیر |
موضوع مقاله:
روانشناسی دریافت: 1400/4/5 | پذیرش: 1400/5/10 | انتشار: 1400/5/10