دوره 32، شماره 9 - ( آذر 1403 )                   جلد 32 شماره 9 صفحات 8190-8187 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ahmadi lari L, Zeidabadinejad S, Abolghaseminejad P. Importance of Evaluating the Quality of Clinical Education and Its Challenges. JSSU 2024; 32 (9) :8187-8190
URL: http://jssu.ssu.ac.ir/article-1-6296-fa.html
احمدی لاری لیلا، زیدآبادی نژاد سمیه، ابوالقاسمی نژاد پرنیا. ضرورت ارزیابی کیفیت آموزش بالینی و چالش‌های آن. مجله علمي پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي شهید صدوقی يزد. 1403; 32 (9) :8187-8190

URL: http://jssu.ssu.ac.ir/article-1-6296-fa.html


چکیده:   (80 مشاهده)
مقدمه: آموزش بالینی در شکل‌دهی توانمندی‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای فراگیران نقش مهمی دارد و قسمت حساس و اساسی آموزش علوم پزشکی است. آموزش بالینی اطلاعات و مهارت‌های مربوط به مراقبت از بیمار را برای دانشجویان ارائه می‌دهد و هم‌چنین سبب افزایش مهارت‌های تصمیمگیری، بهبود تفکر انتقادی و افزایش اعتمادبه‌نفس دانشجویان می‌شود. آموزش بالینی فرصت مناسبی را برای تبدیل دانش نظری به مهارت‌های روانی حرکتی برای دانشجویان در فرآیند مراقبت فراهم می‌کند به‌طوری که هرچه آموزش به دانشجویان بهتر باشد کیفیت مراقبت مطلوب‌تر می‌شود، بنابراین توجه به آموزش بالینی و عوامل مؤثر بر آن مهم است. با توجه به اهمیت ارزیابی مسـتمر وضعیت موجود آموزش بالینی، پیشنهاد می‌گردد با بازنگری محتوای دروس و ارائه درس‌هایی با اهداف روشن، داشتن طرح درس، برنامه آموزش بالینی و توجیه کامل و دقیق دانشجویان، استفاده از وسایل کمک آموزشی جدید، برنامه‌ریزی مناسب جهت تقسیم تعداد دانشجویان در بخش‌ها، تجهیز بخش‌ها به امکانات رفاهی بیشتر مشکلات حوزه آموزش بالینی کاهش یابد، علاوه بر این مسئولین با ارزیابی مستمر وضع موجود و استفاده از نظرات دانشجویان و آموزش دهندگان، تحلیل مسائل و شناسایی مشکلات و چالش‌های موجود سبب ارتقاء کیفیت آموزش شوند.
 
واژه‌های کلیدی: ارزیابی، آموزش بالینی، چالش
متن کامل [PDF 511 kb]   (59 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (18 مشاهده)  
نوع مطالعه: نامه به سردبیر | موضوع مقاله: آموزش پزشکی
دریافت: 1403/7/20 | پذیرش: 1403/9/15 | انتشار: 1403/9/15

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی پ‍ژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | SSU_Journals

Designed & Developed by : Yektaweb