دوره 18، شماره 3 - ( ويژه نامه همايش رفتارهاي پرخطر 1389 )                   جلد 18 شماره 3 صفحات 190-184 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mazloomy S, Ehrampoush M, Servat F, Askarshahi M. Assessment of Academic Motivation and Its Relationship with Health-Risk Behaviors in Male Students of Yazd University. JSSU 2010; 18 (3) :184-190
URL: http://jssu.ssu.ac.ir/article-1-1090-fa.html
مظلومی سید سعید، احرامپوش محمد حسن، ثروت فرخ لقا، عسکر شاهی محسن. بررسی میزان انگیزش تحصیلی و ارتباط آن با رفتارهای پر خطر بهداشتی در دانشجویان پسر. مجله علمي پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي شهید صدوقی يزد. 1389; 18 (3) :184-190

URL: http://jssu.ssu.ac.ir/article-1-1090-fa.html


چکیده:   (15775 مشاهده)
مقدمه: دانشگاه یک موقعیت آموزش رسمی است و فراگیران برای این که در این موقعیت موفق شوند باید یادگیری مؤثر داشته باشند. کلید یادگیری موثر انگیزش می باشد، انگیزش تحصیلی علاوه بر یادگیری می تواند نقش پیشگیری در گرایش به رفتارهای پرخطر بهداشتی داشته باشد. بر این اساس ما بر آن شدیم که وضعیت انگیزش تحصیلی در دانشجویان شهر یزد را بررسی نموده و ارتباط انگیزش تحصیلی با رفتارهای پرخطر بهداشتی را مطالعه نمائیم. روش بررسی: مطالعه حاضر، توصیفی- تحلیلی از نوع مقطعی بوده، ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد و محقق ساخت می باشد. حجم نمونه 720 نفر بوده است که بصورت چند مرحله ای مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج: در این مطالعه 4/32 درصد از دانشجویان از وضعیت انگیزش متوسطی برخوردار بودند. 3/23 درصد سیگار و 6/5 درصد داروهای روان گردان مصرف می کردند. این در حالی است که 6/40 درصد از دانشجویان عنوان نموده اند که به طور مرتب ورزش می کنند. یافته های این تحقیق نشان داد که وضعیت استعمال سیگار، مصرف الکل، درگیری فیزیکی، رفتار پرخطر جنسی، تماشای فیلم غیر اخلاقی و وضعیت استفاده از کمربند ایمنی با ا نگیزش تحصیلی همبستگی معناداری دارد(05/0.(P< همچنین بین وضعیت میزان ساعات مطالعه و وضعیت انگیزش تحصیلی همبستگی معناداری وجود داشت(05/0(P<. نتیجه گیری: با توجه به اینکه بین وضعیت انگیزش تحصیلی دانشجویان بارفتارهای پر خطر بهداشتی همبستگی مثبت وجود دارد،لذا برگزاری کارگاههای آشنایی با مدل های انگیزش در اساتید و دانشجویان، تحلیل نحوه گذراندن اوقات فراغت در دانشجویان و فراهم کردن زمینه جذب بیشتر دانشجویان در انجمن های علمی ضروری به نظر می رسد.
متن کامل [PDF 213 kb]   (5136 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1389/5/4 | انتشار: 1389/5/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی پ‍ژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | SSU_Journals

Designed & Developed by : Yektaweb