دوره 31، شماره 12 - ( اسفند 1402 )                   جلد 31 شماره 12 صفحات 7350-7336 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Golzarfar H, Shirsalimian F, Norani-Azad S. Impact of Service Innovation and its Quality on Patients' Satisfaction and Loyalty during the Covid-19 Pandemic. JSSU 2024; 31 (12) :7336-7350
URL: http://jssu.ssu.ac.ir/article-1-5995-fa.html
گلزارفر حمیدرضا، شیرسلیمیان فائزه، نورانی‌آزاد سمانه. ارتباط نوآوری در خدمات و کیفیت آن بر رضایت و وفاداری بیماران در طول همه‌گیری کووید. مجله علمي پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي شهید صدوقی يزد. 1402; 31 (12) :7336-7350

URL: http://jssu.ssu.ac.ir/article-1-5995-fa.html


چکیده:   (286 مشاهده)
مقدمه: در جوامع امروزی بخش سلامت به سرعت در حال رشد است و بیمارستان‌ها به‌عنوان نهاد تامین‌کننده سلامت و بقای جامعه که خدمات بهداشتی ارائه می‌دهند، در طول زمان تغییرات زیادی را تجربه نموده‌اند؛ زیرا مردم این موضوع را درک کرده‌اند که سلامتی امری ارزشمند برای زندگی آن‌ها است به‌ویژه زمانی‌که گسترش بیماری‌های جدید، زندگی و سلامت جامعه را به‌شدت تهدید می‌کند؛ بنابراین هدف محوری پژوهش حاضر بررسی رابطه نوآوری و کیفیت خدمات بر رضایت و وفاداری مشتریان در زمان بیماری همه‌گیر کوید-19می‌باشد.
روش بررسی: در این مطالعه تاثیر نوآوری در خدمات و کیفیت خدمات بر رضایت و وفاداری مشتریان در طول همه‌گیری کووید-19بیمارستان شهید صدوقی یزد تمرکز نموده است. جامعه آماری بیماران بستری در بیمارستان شهید صدوقی شهر یزد هستند؛ به‌ دلیل اینکه حجم جامعه نامشخص است برای محاسبه تعداد نمونه از فرمول کوکران استفاده شد که تعداد 384 نفر به دست آمد جهت تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نیز از نرم‌افزارversion 16  SPSS و Smart PLS3 استفاده گردید.
نتایج: در بین بیماران مبتلا به ویروس کرونا، نوآوری خدمات به‌ترتیب با ضرایب 0/12 (P<0.05) بر رضایت بیمار و 0/11 (P<0.05) بر وفاداری تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین کیفیت خدمات به میزان 0/77 و 0/45 با (P<0.05) رضایت و وفاداری بیماران را متأثر نموده است؛ اثرگذاری رضایت بیمار بر وفاداری به میزان 0/41 (P<0.05) مثبت و معنی‌دار خواهد بود. 
نتیجه‌گیری: یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که فرضیات پژوهش پذیرفته شده است؛ به‌عبارت دیگر، رابطه میان نوآوری و کیفیت خدمات بر رضایت و وفاداری مشتریان در طول همه‌گیری کووید19 اثر مثبت و معناداری دارد؛ دلیل آن است که اگر کیفیت خدمات ارائه شده مطابق با انتظارات فرد باشد، باعث ایجاد رضایت بیماران شده  و وفاداری آنها را در پی خواهد داشت
متن کامل [PDF 1078 kb]   (214 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (265 مشاهده)  
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: بیماری های عفونی
دریافت: 1402/2/17 | پذیرش: 1402/9/5 | انتشار: 1402/12/15

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی پ‍ژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | SSU_Journals

Designed & Developed by : Yektaweb