مقدمه: با توجه به تغییرات اجرا شده در برنامه آموزشی دندانپزشکی در سنوات اخیر و اهمیت بررسی بازخورد آنها در امور آموزشی، هدف از مطالعه حاضر ارزشیابی گروه آموزشی پریودانتیکس و سلامت دهان دانشکده دندانپزشکی یزد براساس الگوی ارزشیابی CIPP در سال 1396 در نظر گرفته شد.
روش بررسی: مطالعه حاضر در قالب توصیفی- مقطعی و بر روی جمعیت هدف دانشجویان دندانپزشکی ترم 12-10و اساتید گروههای مذکور انجام شد. با استفاده از پرسشنامهای منطبق با چک لیست الگوی CIPP، زمینه، درون داد، فرآیند و برون داد، مورد ارزیابی قرار گرفت. داده ها پس از ورود به نرمافزار SPSS version 16 توسط آزمون آماری ANOVA وT-test ، تجزیه و تحلیل گردید.
نتایج: میانگین نمرات اساتید و دانشجویان به ترتیب در حیطههای مختلف در گروه پریودانتیکس شامل حیطههای زمینه (75، 58/6)؛ درون داد (9/18، 1/37)؛ فرآیند (7/68، 8/37) و برون داد (2/56، 1/37) بود. در گروه سلامت دهان نیز میانگین نمرات حیطههای زمینه (50، 3/64)؛ درون داد(25، 5/63)؛ فرآیند (100، 58) و برون داد (75، 3/58) بود.
نتیجهگیری: در گروه پریودانتیکس، از نظر دانشجویان، حیطه درون داد، فرآیند و برون داد نامطلوب و از نظر اساتید، درون داد نامطلوب بود. در گروه سلامت دهان از نظر اساتید، درون داد نامطلوب و از نظر دانشجویان هر چهار حیطه نسبتاً مطلوب بود.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
دندانپزشکی دریافت: 1399/11/4 | پذیرش: 1399/12/19 | انتشار: 1400/8/10